przykład jak prowadzić instagram firmowy - insta stories

Jak prowadzić Instagram?

Data publikacji: 18.03.2023
Autor: Michał
Czas czytania: około 8 min.

Z tego artykułu dowiesz się jakie są najnowsze trendy, korzyści oraz najważniejsze zasady, czyli jak wygląda prowadzenie konta firmowego na Instagramie w pigułce. Poradnik skierowany jest do wszystkich przedsiębiorców, a zwłaszcza do tych, którzy chcą dopiero zaistnieć w mediach społecznościowych i w kontrolowany sposób osiągać rezultaty. Jeśli jednak posiadasz już firmowe konto, to z pewnością chcesz poprawić jego osiągi. Nasze porady pomogą Ci się przygotować na nadchodzący sezon 2023. Wszystkie porady powstały na bazie naszych wieloletnich doświadczeń oraz analiz i przewidywań specjalistów z branży social media.

Jak prowadzić profil firmowy na Instagramie w 2023 roku?

Aby prowadzić firmowe konto na Instagramie musisz orientować się w aktualnych trendach. To nieodłączny element prowadzenia mediów społecznościowych, który umiejętnie wykorzystany potrafi zdziałać cuda. Poniżej znajdziesz najważniejsze trendy, którymi należy się kierować w nadchodzącym roku.

media społecznościowe marki kosmetycznej

1. Śledź aktualizacje aplikacji i to co Instagram promuje w danym momencie.

Instagram stories to do niedawna najmocniej promowana funkcja Instagrama. Obecnie jednak sytuacja uległa zmianie a popularne insta stories zostały zdetronizowane przez reelsy (rolki). Algorytmy Instagrama skonstruowane są w ten sposób, aby wspierać najnowsze dodawane do niego funkcje poprzez zapewnianie im lepszych zasięgów publikowanych treści, musisz więc być na bieżąco i reagować na wszystkie nowości w aplikacji. Tendencje jasno wskazują, że w 2023 roku to krótkie formy wideo będą na szczycie, a nie jak do niedawna – publikowane w postach zdjęcia, dlatego reels i insta stories będą się cieszyć coraz większą popularnością. Jeśli przyjrzeć się badaniom, taka sytuacja wcale nie dziwi, gdyż ruch jest czynnikiem dużo bardziej skupiającym naszą uwagę. Przewiduje się, że w przyszłych latach wszelkie formy publikacji w social mediach, będą ten fakt wykorzystywać, dlatego zdecydowanie warto polubić się z taką formą przekazu.

2. Jakość, nie ilość

Ostatnie dwa lata miały niebagatelne znaczenie w postrzeganiu influencerów, których followersów można liczyć w setkach tysięcy a nawet milionach. Okazuje się bowiem, że pandemiczne miesiące i związane z tym ograniczenia wyraźnie pokazały, że konta te i promowany w nich lifestyle miał niewiele wspólnego z rzeczywistością, co zostało źle odebrane przez instagramową społeczność. Ponadto, masowo wykorzystywane boty, fake followersi oraz astronomiczne ceny za treści sponsorowane wywróciły do góry nogami dotychczasowe przekonania tym samym otwierając nowe możliwości dla nano i mikroinfluencerów. Wysokiej jakości treści, angażująca merytoryka oraz utrzymywanie stałego kontaktu z fanami to cechy tych kont, z którymi warto współpracować. Tylko u takich influencerów znajdziesz nowych odbiorców, którzy kierując się zaufaniem do swoich idoli, wybiorą Twój produkt.

Podejmując w nowym roku współprace reklamowe na instagramie skup się na profilach zrzeszających wokół siebie mniejszą, ale bardziej zaangażowaną społeczność. Dzięki temu zapłacisz za realną reklamę swoich produktów, a korzyści płynące z takiej współpracy będą zdecydowanie bardziej opłacalne.

3. Reaguj na bieżąco - Real Time Marketing

Real Time Marketing (RTM) to technika marketingowa, która z pewnością przyda się do prowadzenia firmowego profilu w mediach społecznościowych. Polega ona na błyskawicznym reagowaniu i odnoszeniu się do głośnych wydarzeń ze świata. Takie akcje mają najczęściej charakter humorystyczny a najlepsze z nich często stają się viralem zdobywając ogromne zasięgi. Promując swoją firmę na instagramie warto dodawać tego typu treści, ponieważ zyskujesz wówczas łatkę firmy nowoczesnej, która orientuje się w bieżącej sytuacji. Oczywistym profitem są w tym przypadku zasięgi, które bardzo często przekraczają oczekiwania, dlatego budowanie marki w oparciu o RTM to prognozowany standard na rok 2023. Są to jednak działania wymagające specjalistycznej wiedzy, szybkiego działania i sprawnego procesu decyzyjnego, dlatego na zastosowanie tego rodzaju marketingu w praktyce decydują się jedynie agencje, które wiedzą jak to robić.

Omówmy to na przykładach:

W ciągu ostatnich miesięcy odbył się jeden z najcięższych maratonów w świecie sportu jakim są zawody Ironman. W Polsce wydarzenie to odbiło się szerokim echem za sprawą dwóch Polaków. Robert Karaś przez długi czas znajdował się na prowadzeniu, więc wiele osób zaczęło śledzić przebieg wyścigu. Natomiast drugi z Polaków, Adrian Kostera, ze względu na uraz stopy swój bieg ukończył w klapkach. Ta sytuacja nie umknęła sieci sklepów Ikea i już następnego dnia mogliśmy zaobserwować reakcje ich marketingowców.

Drugi przykład – ponownie autorem opublikowanego posta jest Ikea. Tym razem jednak marketingowcy bardzo sprawnie zareagowali na ogłoszenie wyników plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku, którym został „śpiulkolot” (w roku 2021). Post zyskał ogromną uwagę i zainteresowanie, nie tylko konsumentów firmy Ikea, ale również mediów co znacznie poszerzyło zasięgi.

4. Zadbaj o treść - Content Marketing

Jak zapewne wiesz, liczba użytkowników instagrama ciągle rośnie. Rosną również wymagania dotyczące publikowanych treści. Już od jakiegoś czasu zauważyć można, że dodawanie postów zawierających informacje przydatne dla odbiorców, powoduje większe zainteresowanie i zaangażowanie społeczności. Edukacyjny charakter profilu sprawia, że w oczach swojej społeczności, a także potencjalnych konsumentów budujesz wizerunek godnego zaufania eksperta w swojej dziedzinie. Za sprawą tego wizerunku, promocja usług i produktów, a co za tym idzie – sprzedaż staje się dużo bardziej skuteczna.

5. Rozszerzona rzeczywistość (AR) - wsparcie w sprzedaży

Augmented Reality w serwisach społecznościowych zawitała za sprawą Snapchata, kiedy to internet zalały selfie z psimi uszami. Popularne filtry zaimplementowały później także inne platformy, w tym Instagram, a ich popularność nie maleje. Dzięki nim otworzyły się zupełnie nowe możliwości nie tylko dla zwykłych użytkowników, ale też dla marketerów. Pomyśl – o ile chętniej klient zdecyduje się na zakup Twojego najnowszego modelu okularów, jeśli wcześniej będzie mógł go przymierzyć za pomocą filtra i aparatu w smartfonie? A wybór nowej kanapy do salonu? To także można zobaczyć we własnym pomieszczeniu dzięki AR.

Przykładowy post na Instagramie z ciekawostką - content marketing

Jakie korzyści daje firmowe konto na Instagramie?

Jak każdy, zastanawiasz się zapewne, czy inwestowanie swojego czasu i pieniędzy w budowanie marki w mediach społecznościowych ma sens. Profesjonalny i prowadzony zgodnie z dobrym planem marketingowy profil zawsze przyniesie wymierne rezultaty, o czym świadczy stale rosnąca liczba kont firmowych na Instagramie. Poniżej przedstawię Ci tylko kilka z wielu korzyści jakie możesz osiągnąć:

Wiarygodny wizerunek

Wiarygodny wizerunek to czynnik, który bezpośrednio przekłada się na zaufanie konsumentów do marki. W przypadku konta firmowego warto zadbać o to, aby konsumentom odwiedzającym Twój profil oraz poznającym jego treści zapadł w pamięci profesjonalny charakter Twojej marki. Pomoże Ci to przekonać do siebie osoby, które jeszcze nie skorzystały z Twoich produktów.

Większa sprzedaż

Instagram to tak naprawdę kolejny kanał dystrybucyjny i marketingowy, którego przewaga polega na tym, że możesz trafić do innych grup odbiorców niż za pośrednictwem klasycznych form sprzedażowych. Budowanie zasięgów i umiejętne wykorzystanie reklamy i treści sponsorowanych to mechanizmy, które w bezpośredni sposób przyczynią się do zwiększenia sprzedaży.

Stały feedback

Systematycznie publikowane posty, to również stały feedback od Twoich konsumentów. Dzięki temu, możesz mieć pełną kontrolę nad jakością oferowanych przez siebie dóbr oraz nieustannie dopracowywać swoje produkty i usługi pod upodobania klientów. Ponadto, społeczność Instagrama lubi obserwować konta przedsiębiorstw, które wchodzą w dialog z konsumentem i stawiają go na pierwszym miejscu.

spójny feed, który podniesie zasięgi konta firmowego

5 najważniejszych zasad, czyli jak prowadzić konto firmowe, aby podbić świat social media.

Prowadzenie Instagrama to niełatwa rzecz, tym bardziej jeśli chcemy to robić w sposób skuteczny. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych zasad jakimi powinien kierować się każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z Instagramem.

Profesjonalny wizerunek - zdjęcie profilowe, BIO, feed

Budowanie marki warto rozpocząć od opracowania profesjonalnego wizerunkowego klucza. Key visual będzie w tym przypadku narzędziem, które w jednoznaczny sposób określi jak robić zdjęcia, jakich filtrów używać, a także w jakiej kolejności powinno odbyć się dodawanie zdjęć. Siatka zdjęć, czyli tak zwany feed, to coś co podlega specjalnym kryteriom i bezpośrednio wpływa na całokształt naszego profilu i jego odbiór, dlatego publikowanie zdjęć należy uprzednio zaplanować. W przypadku konta firmowego warto szczególną uwagę zwrócić na sposób komunikacji z odbiorcami, który powinien zostać określony wraz z key visualem, tworząc tym samym spójny plan marketingowy.

Planowanie postów

Planowanie postów to nowa funkcja, która została niedawno dodana do funkcjonalności Instagrama. Powstała ona w odpowiedzi na fundamentalną potrzebę – organizację działań marketingowych. Aby mieć konto, które dobrze prosperuje, ma duże zasięgi i utrzymuje zainteresowanie musisz dostosować się do algorytmu Instagrama i publikować treści systematycznie. Również pora dnia ma niebagatelne znaczenie. W zależności od branży, dobrze jest kierować się wykresami, które pokazują w jakich godzinach Twoja społeczność jest najbardziej aktywna. Dzięki temu osiągniesz najlepsze rezultaty.

Twórz angażujące treści

Aby uzyskać angażujący kontent musisz dokładnie przemyśleć co możesz zaoferować swoim konsumentom jako producent lub usługodawca. Tworzone na instagramie posty edukacyjne, przydatne triki czy Real Time Marketing to narzędzia, które umożliwią stworzenie Ci unikatowej i interesującej zawartości. Nie są to jednak jedyne mechanizmy, dlatego warto stale monitorować sytuacje w poszukiwaniu nowych działań, które pozwolą uzyskać zamierzony efekt. Utrzymanie uwagi konsumentów można porównać do ciągłego oglądania Twoich produktów przed witryną sklepową. Dobrze wiesz czym to się skończy, dlatego warto o to walczyć.

Zainwestuj w influencer marketing

Influencer marketing to już podstawa. To również mechanizm, który ostatnimi czasy jest wykorzystywany w nieco inny sposób niż do tej pory. Istotni stali się influencerzy z mniejszą, ale bardziej zaangażowaną grupą odbiorców. Z punktu widzenia przedsiębiorcy to dobrze, ponieważ łatwiej o wymierne korzyści oraz autentyczne zainteresowanie. Warunki te są również korzystne dla małych firm, które z powodzeniem mogą zainwestować w reklamę bez obaw o zbyt wysokie koszta.

Stała komunikacja ze społecznością

Nasze doświadczenie z Instagramem jednoznacznie wskazuje, że platforma ta to ulubione medium do komunikacji bezpośredniej konsumenta z producentem. Nic dziwnego, badania pokazują, że konsumenci preferują mniej oficjalne kanały zamiast rozwiązywania spraw poprzez pisanie maili. Wszelkie reklamacje, skargi, sugestie, życzenia oraz opinie muszą zostać rozwiązane lub odpowiednio skomentowane, czy to przez chat Instagrama, tzw. direct message, czy w komentarzach pod postami. Nikt nie lubi przecież kiedy jego słowa trafiają w eter. Dlatego prowadząc profil na Instagramie musisz zapewnić mu stałą obsługę, która pozostanie w kontakcie z Twoimi odbiorcami.

odpowiadanie na komentarze na instagramie

Wiem co myślisz – „dużo tego”. To prawda, na szczęście nie musisz tego robić sam. Przy obecnej ilości wiedzy i umiejętności, jakie trzeba posiadać aby działania te były skuteczne, lepiej zainwestować w sprawdzoną agencję, która kompleksowo zaopiekuje się Twoją marką w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że w sieci liczy się również oryginalność – niemal wszyscy korzystają z podobnych schematów, więc aby się przebić musisz to robić zarówno lepiej jak i inaczej. Jeśli chcesz się przekonać jak skutecznie prowadzić instagram oraz co możemy razem osiągnąć – nie krępuj się, napisz do nas. Z chęcią opowiemy Ci jaki plan mamy na Ciebie i Twój biznes.

przeczytaj też