projektowanie interfejsów

UI I UX NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Interfejsy — co zrozumiałe — bywają różne. Doświadczenie pokazuje jednak, że ich projektanci w jednej kwestii są niesamowicie zgodni. Otóż regularnie pomijają aspekty związane z UI (User Interface) i UX (User Experience). To błąd, który wpływa na funkcjonalność interfejsów, ale tak naprawdę dotyka użytkowników końcowych, czyli Twoich potencjalnych klientów. Zrób coś dla nich i powierz nam zaprojektowanie przyjaznego interfejsu, a zapewniamy, że konwersje wzrosną.

Niezależnie od tego, o jaki interfejs chodzi, jego odbiorcą jest człowiek. Użytkownik, internauta — zwał, jak zwał. Musisz dołożyć wszelkich starań, aby całość była nie tylko przyjazna w odbiorze, ale przede wszystkim maksymalnie intuicyjna. Użytkownicy doceniają strony, aplikacje zbudowane w zgodzie z duchem UX/UI, a to pierwszy krok do tego, aby przyciągnąć ich do marki i zachęcić do zakupu.

różne widoki interfejsu aplikacji mobilnej

Projektowanie interfejsów w służbie Twojej firmy

koncept funkcjonalny aplikacji mobilnej

Projektowanie interfejsów użytkownika jest niezwykle ciekawe i — oczywiście upraszczając — polega na tym, aby reguły, według których odbywa się, np. ruch na stronie internetowej były spójne, dały się logicznie przewidzieć i niczego nie utrudniały.

Musimy szczerze przyznać, że pierwsza reakcja wielu osób sprowadza się do pytania — czy to naprawdę konieczne? Cóż, jesteśmy zdania, że w dzisiejszym mocno zdigitalizowanym świecie zdecydowanie tak. Wystarczy spojrzeć na kwestię stron internetowych, to przecież często pierwszy punkt styku klienta z marką, a w wielu sytuacjach także miejsce, gdzie można dokonać zakupu, zarejestrować się do newslettera, czy skontaktować z firmą poprzez formularz. Jeśli nie zadbamy o to, aby doświadczenie użytkownika (User Experience) było ze wszech miar pozytywne, możemy nie mieć drugiej szansy, aby go pozyskać.

UX/UI – złote zasady

Te dwie zasady stanowią filar każdego interaktywnego projektu multimedialnego. Każdy interfejs należy do tej grupy, a ponieważ odpowiada on za relacje konsumenta z Twoim produktem, należy mu się szczególna uwaga. Dzięki dobrze zaprojektowanemu interfejsowi, twój system nie tylko zyska wizualnie. Przede wszystkim będzie prosty w obsłudze, dzięki czemu chętniej wykorzystywany. Z pewnością sam znajdziesz kilka przykładów trudnych w obsłudze aplikacji, z których przestałeś korzystać. A teraz pomyśl o tych, z których korzystasz na co dzień np. w celu płatności telefonem, zamawiania taksówki czy słuchania muzyki. To właśnie te wrażenia z użytkowania wpływają na zadowolenie oraz wizerunek marki.

Ponadto, dobrze zaprojektowany interfejs służy na lata zarówno pod względem wizualnym jak i użytkowym. Często jest również projektowany z myślą o rozbudowie lub unowocześnieniach, ponieważ stanowi integralną część Twojej marki, która musi się rozwijać.

Mapa do celu

Pomimo, iż proces projektowy interfejsu jest dość złożony, to jego efekty powinny być proste. Dzięki maksymalnie 2/3 interakcjom, każdy użytkownik powinien zrealizować swój cel w aplikacji. Nie może błądzić, nie może się wahać. Jeśli tak się stanie, może to oznaczać, że już nie wróci do Twojej aplikacji, lub w najlepszym dla Ciebie wariancie – wypracuje sobie negatywną opinię. W takim przypadku konsekwencje wadliwego interfejsu wyjdą na jaw za kilka lat. W postaci spadku sprzedażowego. Ale wtedy może już być za późno. Nie warto ryzykować.

Warto wybrać sposób projektowania interfejsów oparty o zasady UX i UI — powstałe na podstawie wielu badań, nowoczesne, dostosowane do dzisiejszych technologii i możliwości, jakie oferuje sieć. Co ważne, jesteśmy tu po to, aby Ci w tym pomóc — wystarczy, że zadzwonisz lub napiszesz. Słuchamy, zawsze.

projekt aplikacji monitorującej

– PRZERWA NA REKLAMĘ –

Zobacz kilka
naszych realizacji

kosmetyki so!flow
by Vis Plantis

sesja produktowa z użyciem barwionej wody

Elfa Pharm

sesja zdjęciowa produktowa z modelką
projekt opakowania suplementów diety

Thrivebe Food

Projektowanie UX / UI — Q&A

Po co mi projekt interfejsu?

Tak, jak pisaliśmy powyżej — ostatecznie po to, aby Twój potencjalny klient bez trudu odnalazł się na firmowej stronie www, czy w aplikacji i zapoznał z marką. Słaba, źle zaprojektowana przestrzeń firmowa to pierwszy krok do porażki, co potwierdzają dziesiątki badań i lata doświadczeń.

Czym kierujecie się, projektując interfejs?

Strona graficzna jest oczywiście ważna, ale to absolutnie nie wszystko. Zasady UX/UI, intuicyjność, prostota obsługi, pozytywne doświadczenie użytkownika — wszystko to bierzemy pod uwagę. Chcesz poznać szczegóły tego fascynującego procesu? Skontaktuj się z nami.

Na jakim etapie zaangażować projektanta w projekt interfejsu?

Na samym początku! Tylko wówczas unikniesz kosztownych błędów, a cała architektura aplikacji, czy strony powstanie w zgodzie z dobrymi praktykami.

i’m blue dabl di digital 

i’m blue dabl di digital 

To proste…bo intuicyjne

Pamiętaj — wszystko, co wirtualne ma być przejrzyste i intuicyjne w obsłudze. Pomożemy Ci zadbać o to, aby właśnie tak było. Wystarczy jeden telefon/mail. Intuicyjnie, prawda? Czekamy na Ciebie.

Inne usługi w ramach digital marketingu: