identyfikacja wizualna

KLUCZ DO UMYSŁÓW TWOICH KLIENTÓW

Dobrze, że tu jesteś. Mamy dla Ciebie opowieść, która zmieni to, czym jest dla Ciebie identyfikacja wizualna firmy. Spokojnie, to nie będzie historia o marketingowych zagrywkach, ukrytych przekazach, czy skomplikowanych działaniach promocyjnych. Opowiemy Ci o… pierwszym wrażeniu.

brandbook marki so!flow

Znane przysłowie mówi, że możemy zrobić je tylko raz. To istotne zwłaszcza w kontekście sprzedaży, a już szczególnie w dzisiejszych zwariowanych czasach, gdy półki uginają się od produktów, rynek jest nasycony, a konkurencja czujna. Czujesz się jak na polu walki? Coś w tym jest, ale bądź spokojny — masz w nas wsparcie, dlatego wrócisz z tarczą. Obiecujemy.

To, o co musisz zadbać, zamyka się w trzech słowach — system identyfikacji wizualnej. Dzięki niemu zrobisz naprawdę dobre pierwsze wrażenie, a przede wszystkim będzie ono jakieś.

To trochę tak, jak z pierwszą randką. Możesz pójść na nią ot tak, zupełnie nieprzygotowany, ale chyba lepiej trochę się postarać i pojawić w wystrzałowej kreacji. Zabierzmy więc Twoich klientów na randkę, którą będą wspominać latami.

szyld z logo lokalu Pierwsze Piętro

O konkretach, czyli, czym jest system identyfikacji wizualnej?

księga znaku marki Lumos

Dobrze, skupmy się na tym, czym tak właściwie jest identyfikacja wizualna firmy. Pozwól, że pominiemy encyklopedyczne definicje, które nie są nikomu do niczego potrzebne. System identyfikacji wizualnej to — upraszczając — zestaw narzędzi (np. logotyp, księga znaku) służących do stworzenia spójnego i czytelnego wizerunku marki. Pomagają one w budowie komunikacji, mają ogromny wpływ na to, jak marka jest postrzegana przez konsumentów.

Jak widać, mamy do czynienia z bardzo ważnym aspektem brandingu, którego nie wolno pominąć. Musisz dołożyć wszelkich starań, aby wyróżnić się na tle konkurencji, ale w sposób mądry. Dziś już nie wystarczy po prostu być w sieci, czy na rynku. Trzeba być i działać według określonych założeń, także wizualnych.

Tutaj pojawia się Pink Sfinks. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. Stworzymy system identyfikacji wizualnej najwyższej klasy. Gwarantujemy.

Co Ci może dać dobra i mądra identyfikacja wizualna?

Lubimy połączenie tych dwóch słów — dobra i mądra — bo są one gwarancją udanych projektów. Dopasowanych do odbiorców i charakteru marki, takich, które zapadają w pamięć. Właściwie skrojona identyfikacja wizualna będzie jednym z Twoich najważniejszych atutów. To już coś więcej niż pierwsza randka, to bal, a Ty jesteś jego gwiazdą!

oznakowanie środków transportu na przykładzie marki Gift of Nature

wzbudzisz zainteresowanie wśród klientów

Również tych przypadkowych, których zaciekawi wizualna strona Twoich produktów. A jak wiesz, w biznesie ciekawość to pierwszy stopień do… sprzedaży. Takie podejście będzie ogromnym wsparciem dla promocji Twojej marki. Niech ludzie pytają o Ciebie i rozmawiają o Tobie. Niech tracą dla Ciebie głowę. To brzmi lepiej niż dobrze.

znak graficzny systemu identyfikacji wizualnej zaprezentowany na szyldzie zewnętrznym

wspominaliśmy już, że rynek jest nasycony?

Tak, to może być pewien problem, ale tylko dla słabych marek bez pomysłu na siebie. Dzięki identyfikacji wizualnej wyrwiesz się z tego tłumu i pokażesz, że stawiasz na profesjonalizm. Zawsze i na każdej płaszczyźnie. To pierwszy sygnał dla konsumentów, mówiący o tym, że nie tylko ich traktujesz poważnie, ale też wszystko, co im proponujesz.

brand book opisujący identyfikację wizualną Vis Plantis

firmowa biblia

Księga identyfikacji wizualnej (brzmi jak nazwa podręcznika wykradzionego nocą z Hogwartu, prawda?) będzie nieocenionym wsparciem podczas dalszych działań związanych z brandingiem. Jeśli kiedykolwiek zechcesz coś dodać, zmienić, możesz z niej czerpać. Pozwoli to utrzymać spójny system wizualny nawet po wielu latach. Wierz nam — to wydatek, który będzie trwać przy Twojej marce od jej początków, aż do jej końca sukcesu.

elementy identyfikacji wizualnej użyte na papierowych kubkach

czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal

Czy wiesz, że ludzie zapamiętują ok. 80 procent z tego, co widzą, ale już tylko 20 procent z tego, co czytają? To jasno pokazuje, że warto skupić się na aspektach wizualnych. Dobre systemy identyfikacji wizualnej dają przewagę nad konkurencją. Sprawiają, że marka jest spójna, a komunikat, jaki wysyła do odbiorcy — przemyślany. Cena, jakość produktu – to wszystko jest szalenie ważne, ale pomyśl, co stanie się, gdy dodasz do tego unikalny i dopasowany do grupy docelowej design. To Twój as w rękawie. Mówiąc wprost — potrzebujesz identyfikacji wizualnej. Bardzo dobrej identyfikacji wizualnej.

zawarta w brand book'u kolorystyka firmowa należąca do systemu identyfikacji wizualnej

mały krok dla człowieka, ogromny dla Twojej firmy

Księga znaku, opisany w niej logotyp, czy cała księga identyfikacji wizualnej — oto Twoja broń w walce o klienta. To m.in. one pomogą Ci stać się marką, która budzi zaufanie wśród klientów, a to pierwszy krok do budowy społeczności. Grono konsumentów związanych z Twoją firmą i generujących pozytywny szum wokół niej? Chyba nic lepszego nie może Cię spotkać. A skoro o zaufaniu mowa, zaufaj nam, bo właśnie tak wchodzi się do pierwszej ligi.

Identyfikacja wizualna
– jak to robimy?

Po kolei, z pomysłem i wyczuciem. Dla Ciebie, ale też dla Twoich klientów. Najpierw poznamy się lepiej — online lub w biurze przy smacznej kawie i w towarzystwie naszego Sfinksa. Przecież on też musi Cię poznać.

Porozmawiamy, nakreślimy potrzeby, a później zaczniemy działać. Możemy przygotować logotyp, księgę znaku, zaprojektować opakowania produktów oraz stworzyć spinającą wszystko ze sobą księgę identyfikacji wizualnej. To oczywiście tylko niektóre, spośród naszych możliwości. Wszystko zależy od Twoich potrzeb. Jesteśmy elastyczni do granic.

Obiecujemy, że jeśli tylko nam zaufasz, zrobimy wszystko, aby Twoja identyfikacja wizualna była stworzona na medal. Złoty, rzecz jasna.

elementy instrukcji tworzenia materiałów firmowych i budowy znaku

– PRZERWA NA REKLAMĘ –

Zobacz kilka
naszych realizacji

restauracja
Projekt Strzelnica

Projekt kuponu promocyjnego dla restauracji Projekt Strzelnica

kosmetyki so!flow
by Vis Plantis

kreatywne zdjęcie produktowe kosmetyku marki so!flow
element identyfikacji wizualnej firmy Thrivebe Food

Thrivebe Food

Księga znaku? Brand book?
Księga identyfikacji wizualnej?
Czas na Q&A!

Czym jest księga znaku, a czym brandbook?

To dobre pytanie, zwłaszcza w zalewie anglojęzycznych nazw. Otóż księga znaku opisuje logotyp — jego kolorystykę, czy choćby typografię. Natomiast brandbook odnosi się do całej marki. Zawiera w sobie księgę znaku, ale też wytyczne dotyczące sposobu komunikacji z klientem, moodboardy (swego rodzaju tablice inspiracji), założenia KV (Key Visual) i wiele innych. To cenne elementy identyfikacji wizualnej.

Czym charakteryzuje się dobre logo?

To niełatwe pytanie, ponieważ wiele zależy od marki. Można jednak określić kilka uniwersalnych zasad. Dobre logo powinno być nieskomplikowane, zapadające w pamięć, a także spójne z charakterem marki. Wiemy, że nie jest to odpowiedź opisująca całe zagadnienie, ale nie sposób go wyjaśnić w kilku zdaniach. Gorąco zachęcamy do kontaktu — zadzwoń, napisz, wpadnij do nas. Porozmawiamy nie tylko o tym, jakie powinno być dobre logo, ale też czym tak naprawdę jest identyfikacja wizualna firmy.

A może wygeneruje logo lub inny element identyfikacji wizualnej w sieci?

Może lepiej nie. Wszystkie elementy systemu identyfikacji wizualnej są istotne, logo również. Pamiętaj, że jego projektowanie to długi proces, w którym chodzi o zrozumienie Twojej marki i wyrażenie jej w graficzny sposób. Otrzymujesz unikalną graficzną prezentację, która należy wyłącznie do Ciebie. Generatory dostępne w sieci to tylko zbiory liter, cyfr i obrazków — chaotyczne, ogólnodostępne i niemające nic wspólnego z profesjonalnym logotypem. Identyfikacja wizualna marki to coś więcej, a my wiemy co.

let’s get brand 

let’s get brand 

Stworzymy dla Ciebie
wymarzoną identyfikację wizualną

To obietnica, którą Ci składamy. Jedyne, co musisz zrobić to skontaktować się z nami i opowiedzieć o swoich potrzebach. Reszta leży po naszej stronie. Umiejętność stworzenia identyfikacji wizualnej firmy jest niezwykle cenna — przygotujemy dla Ciebie dzięki niej spójny system wizualny najwyższych lotów.

Pamiętaj, że najważniejszym elementem całościowej identyfikacji wizualnej jest przemyślany plan, czy jak wolisz — strategia. Dzięki niej wszystkie „klocki” trafią na swoje miejsce. Warto zadbać o nią znacznie wcześniej, aby być przygotowanym na każde trudności, również te, jakich w ogóle się nie spodziewamy.

Oczywiście projektowanie identyfikacji wizualnej jest niezwykle wymagające, ale przy tym równie ekscytujące. Satysfakcja płynąca ze stworzenia ram wizualnych, które wpłyną na każdy element — od strony www przez papier firmowy, aż po resztę materiałów marketingowych — jest ogromna. Nie ukrywamy, że ona także motywuje do działania.

Inne usługi w ramach brandingu: